zaterdag 11 december 2010

Kerstkaarten deel 2

Lekker op dreef met de kaartjes eindelijk. Ik vergat in mn vorige post eigenlijk te zeggen dat ik voor een aantal kerstkaarten gebruik wilde maken van foto's naar voorbeeld in de vorige Cards Only. Dat zag er erg leuk uit dus ik dacht dat ga ik eens proberen. De foto's zijn dit jaar januari gemaakt in de Loonse en Drunense Duinen toen er flink sneeuw lag.

Hiernaast een volgend setje kerstkaarten. De achtergrond van de eerste kaart heb ik gemaakt met een mask van Tim Holtz en Vintage Photo inkt. De bloem is gemaakt van een opgerold stukje geel cardstock. De blaadjes komen van Scrapdelight en de sticker komt uit een kerstkit van Cards Only van vorig jaar.

De basis van de 2de kaart is wit cardstock en met zwarte pen omlijnt. De restjes papier van October Afternoon heb ik aan de randje bewerkt met een mesje. De sneeuwsterren zijn uit papier geknipt en afgewerkt met een hotfix steentje
Daarna heb ik gesprayed met paarse glimmermist en een label opgeplakt.

Kaart 3 is gemaakt van groen cardstock maar dat vond ik iets te donker dus heb ik gesso opgesmeerd. De strook in het midden heb ik eerst gestempeld met versamark en bestrooid met gouden embossingpoeder. Daarna verhit met de heattool. Daarna bewerkt met verschillende kleuren distress inkt en gestempeld met mn tekststempel. Om vlekken te krijgen heb ik er water op gesprayed met de mini mister.

De bloemetjes zijn gerold van wit cardstock en daarna bewerkt met bruine inkt. De vlinders zijn geponst uit bruin cardstock met een Martha Stewart pons. Die vind ik helemaal geweldig en al ontelbaar keren gebruikt haha. Op de foto heb ik geschreven met een zwarte identipen. Ook deze komt ook vaak terug. Hier ook nog een sticker uit de kit. Zo raken ze op he.
Ik heb een flapje aan de bovenkant opengelaten om het label in te stoppen met een uitgebreidere wens. Het label heb ik al heel lang liggen maar vond het nooit ergens bij passen. Hierbi j wel. De letterstickertjes zijn van..eh weet zo het merk even niet. We'r Memory Keepers dacht ik trouwens. Bewerken met inkt en een lintje erin en klaar!

Bedankt weer voor het kijken.



Groetjes K!m





Posted by Picasa

3 opmerkingen:

Marjolijn van Elsberg zei

Wat een leuke aparte kaarten Kim, en ik zie prachtige details, zoals mooie bloemen en zo. En die foto blijft superleuk van jullie twee!
groetjes, Marjolijn.

Danielle zei

ooo wat een mooie kaarten! en heel persoonlijk met eigen foto's, vind ik een heel goed idee. de bloemetjes van opgerold cardstock zien er super uit!
groetjes danielle

Maja Rijkers zei

Ik vind ze alle drie hartstikke mooi, leuke bloemen, prachtig label en de foto's vind ik nog steeds super mooi, maar dat wist je al!!