vrijdag 9 december 2011

Wintercanvas

Eindelijk even wat licht om foto's te maken van mijn winter canvas voor de Scrapheap Challenge. Het was een lang project maar goed ik denk overal over na haha.

We moesten van het canvas de achterzijde gebruiken wat een erg leuk effect gee
ft vanwege de diepte. Ik had gelukkig nog genoeg winterse foto's liggen dus het is deze geworden.
Ik heb het canvas eerst bewerkt met de gesso, zowel de binnenkant als de randen.
De randen heb ik heel dik ingesmeerd en daarna gedroogd met de heattool dan krijg je een 3d effect en is het net sneeuw. Met de blauwe ijssterren heb ik ook nog in de dikke gesso gedrukt zodat het een afdruk wordt.


Toen alles droog was bespoten met de glimmermist. In het canvas heb ik een vierkant stuk dessinpapier geplakt nadat ik met blauw borduurgaren een rand had gemaakt. De stempele is van Penny Black.
Ook op de randen aan de binnenkant heb ik kleine stukjes dessinpapier geplakt. De foto is opgehoogd met een houten blokje voor nog meer 3d effect.
Vervolgens heb ik de bomen uit het dessinpapier geknipt en bewerkt met de crackle paint, dit ook met de chipboardhoeken en het hart gedaan. De bomen heb ik met 3d blokjes opgeplakt en wat nepballen gemaakt met de hotfixsteentjes.
De ijspegels zijn uit wit cardstock geknip en ook ingesmeerd met de cracklepaint en later bewerkt met stickles.
De bloemen waren eerst wit maar in de workshop van Birgit geleerd om deze op kleur te brengen. Vervolgens weer bewerkt met de stickles voor echte bling haha.
De tekst Winter Wonder Land heb ik 1 voor 1 gestempeld op paars dessinpapier en uitgeknipt.
De ijssterren zijn bewerkt met een beetje gesso, daarna de hotfixsteentjes en de gemstones opgeplakt, als laatste over alles (behalve de foto) nog de pearl glimmermist gespoten en Voila!
Nu nog even ophangen. Bedankt voor het kijken en berichtjes vind ik leuk!
Groetjes K!m

Gebruikte Materialen:

* Klein vierkant canvas
* Papier: Bo Bunny Winter Joy en wit cardstock
* Glimmermist: Patina, Mallard, Aquamarine en Pearl
* Gesso
* Heattool
* Hotfixsteentjes blauw, groen en pearl
* Gemstones
* Chipboardfiguren
* Ranger Rock Candy Crackle Paint
* Blauw Borduurgaren
* Witte bloemen
* Penny Black Clears stamp Love
* Ranger Stickles Diamond
* Studio G Alfabet stempeltjes
* Zwarte Stazon
* Embellishments: Klok
en blauwe ijssterren

2 opmerkingen:

Danielle zei

ik vind hem ontzettend gaaf geworden Kim!

Marjolijn van Elsberg zei

Heel erg mooi Kim en lekker vrolijk ook.